Salam Perkenalan Buat Semua

Selamat datang semoga cacatan rinkas di ruangan ini memberi seribu manfaat kepada saya dan semua pembaca.

Monday, February 8, 2010

Redha pada kesusahan


Kesusahan itu ialah ujian untuk terus mengingati Allah, kekayaan itu juga ujian untuk menilai ketaatan seorang hamba kepada yang maha pecipta.Redha dengan rezeki yang ditetapkan, bersyukur dengan ketentuaNya kelak kita akan berjaya di dunia dan akhirat.

Hidup tanpa ujian dan kesusahan itu sepi tiada corak dan rentak malah membosankan, dunia memang dipenuhi ujian serta kesusahan.Jesteru wajarlah jika kita susah di dunia tanda kecintaan Allah kepada kita.

'SUSAH' apa kesusahan kita sehingga mahu melatah? adakah kita tidak makan seminggu?jika tidak sampai ke tahap itu jangan takrifkan apa yang dilalui itu ialah kesusahan kerana masih ada insan yang lebih susah daripada itu, mereka tidak pernah mengimpikan kekayaan tetapi hanya sekadar sesuap nasi pada setiap hari, itu sudah memadai.

Masa ialah penyelesai masalah, pasang surut iman mu ialah perkara biasa bagaimanapun kamu dituntut supaya mencaj (meningkatkan) iman mu dengan perbanyakkan ibadat kepada Allah...

Kepada pembaca, bersyukurlah dengan apa yang ada, rezeki secupak yang ditetapkan Allah tidak akan datang selori..bersyukurlah wahai insan.

No comments:

Post a Comment